Monday, April 23, 2012

My Butterfly ->9

Posted by Snow_Queen at 12:49 PM

Aku mendongak memandang langit malam. Aku menyandarkan badan pada palang besi balkoni.
Bintang-bintang yang bergantungan di dada langit aku renung sedalam-dalamnya.
Seolah-olah aku akan dapat jawapan kepada semua soalan yang sedang bermain di fikiranku.
Meskipun jam sudah menginjak ke angka dua pagi, mataku enggan tutup.
Bagaimana dia boleh masuk ke Cascada? Itu satu persoalan yang menghantui diriku.
Aku mengarahkan pandangan ke arah balkoni Kim Bum. Gelap tidak bercahaya.
Telefon bimbit di tangan aku genggam sebelum menekan angka dua.
Tidak lama kemudian, suara serak-serak basah menjawab panggilanku menandakan si dia belum bangun tidur.
“Hoi! Dah pagi pun tak reti nak bangun ke?” Aku menyergah orang di hujung talian namun hanya dengusan kasar aku terima sebagai jawapan.
Aku menggeleng perlahan. Mamat ni betul lah tak berubah. Di Estonia kini sudah pukul lapan pagi. Masakan dia tak masuk kerja.
“Bangun!” Aku menjerit kuat.
“Kau nak apa ganggu aku pagi-pagi ni?” Balas suara di hujung talian.
“Aku nak kau bantu aku cari maklumat….”
~~~
“Saya bawa kawan.” Aku memandang tok guru Denise yang sedang terapung di udara sambil membaca sebuah buku lama.
Tok guru Denise menjeling sekilas ke arah kami sebelum menyambung kembali bacaannya.
“Aku ingat ada orang tu kata tak nak datang sini lagi.” Aku memandang Yu Mi dan Ji Young yang ketawa kecil mendengar bicara tok guru Denise.
“Hari ini saya nak belajar magis dengan kawan-kawan saya untuk quiz hujung minggu ni.”
Beg sandang ku letak di atas meja. Aku memegang dada kerana terperanjat apabila sebaik sahaja berpaling ke belakang tok guru Denise sudah berdiri di belakangku.
“Apa kau kata tadi?” Tok guru Denise jongket kening sebelah.
“Saya nak belajar magis..”
“Tak boleh!” Aku, Ji Young dan Yu Mi saling berpandangan sebelum masing-masing mengarahkan pandangan kembali ke arah tok guru Denise.
“Selagi barang-barang di rak arah selatan tak habis di cuci kamu tak boleh berlatih magis.” Aku menggetap gigi tanda geram.
Kalau bukan kerana tok guru Denise ni orang tua dah lama aku voodoo.
“Tapi ujian hujung minggu ni penting.”
“Kalau kau dapat lap semua barang-barang di rak selatan dalam tempoh dua jam, aku akan benarkan kau belajar magis dan aku akan latih kau juga. Deal?” Tok guru Denise tayang sengih.
Aku menjeling tok guru Denise tajam sebelum menyinsing lengan baju.
“Kawan-kawan kamu boleh tinggal di sini tolong atuk buat benda lain. Mari orang muda. Masa tak tunggu kita.” Yu Mi dan Ji Young, masing-masing saling terpinga-pinga apabila lengan mereka ditarik oleh tok guru Denise.
Aku memandang tok guru Denise dengan pandangan kurang percaya. Heeee…Orang tua ni. Buat aku cepat dapat darah tinggi aja!

Min Seo tersenyum lebar apabila melihat sebuah meja yang hanya diterangi oleh lilin terletak di tengah taman.
“Kim Bum?” Min Seo memanggil apabila tak nampak bayang Kim Bum semenjak dia menjejakkan kaki ke taman ini.
Sesaat kemudian, bunyi alunan music lembut mula kedengaran sebelum sejambak ros merah tiba-tiba muncul di depan muka.
Min Seo berpaling ke arah belakang dan terus memeluk Kim Bum.
Kedua-dua pasangan itu kemudiannya mula menikmati makan malam mereka dan bersembang.
Sebaik sahaja mereka habis makan, music mula bertukar. Kim Bum bangun dan menghulurkan tangan ke arah Min Seo.
May I have this dance?” Min Seo dengan senang hati menyambut huluran tangan Kim Bum.
Dalam ketenangan malam, apabila music hampir habis dimainkan, Min Seo menekup mulut apabila Kim Bum melutut dan memegang tangan kanannya.
“Kita berkawan hampir dua belas tahun. Dalam tempoh masa itu, saya mengenali hati budi awak dan terpikat dengan setiap satu perangai dan kelemahan awak. Han Min Seo, will you be my life partner? Semasa susah dan senang? Selama-lamanya?”
“Kim Bum…” Min Seo menggetap bibirnya. Perasaannya mula bercampur-baur.
Yes?”
“Kim Bum bangun dulu.” Min Seo menarik tangan Kim Bum agar lelaki berdiri.
“Saya tak nak kecewakan awak. Ini bukan masanya lagi. Masih banyak yang perlu saya kejar. Kita masih muda. Baru berumur dua puluh empat tahun.” Berhati-hati Min Seo menyusun bicaranya. Dia tak mahu menyakiti hati Kim Bum.
“Kalau kita berkahwin pun awak masih boleh kejar cita-cita awak.” Kim Bum membantah.
“Awak tak faham. Selepas kita berkahwin situasinya akan jadi berbeza dan..”
I knew it.” Kim Bum memandang ke arah lain. Air matanya hampir tumpah. Dia enggan memperlihatkan betapa kecewanya perasaan dia kepada Min Seo.
“Kim Bum, listen..” Min Seo masih mahu memujuk.
“Jadi benarlah khabar angin tu? Mamat keturunan bangsawan tu, adakah dia lebih baik daripada saya?” Bibirnya digetap. Kebelakangan ini ada khabar angin mengatakan Min Seo keluar dengan seorang jejaka berketurunan bangsawan.
“Kim Bum. Awak tahu semua tu tak benar.”
“Jadi mengapa awak tak boleh terima lamaran saya?” Kim Bum memandang Min Seo tajam. Dan apabila Min Seo mendiamkan diri menambahkan rasa kecewanya.
“Beri saya masa?” Min Seo cuba meraih tangan Kim Bum namun lelaki itu terlebih dahulu menepis.
“Masa? Untuk pilih siapa yang lebih baik untuk awak? Awak boleh ambil sebanyak mana masa pun yang awak mahu tapi saya tak janji akan tunggu awak.” Sebaik sahaja dia mengabiskan bicaranya, terus sahaja dia berlalu pergi meninggalkan Min Seo sendirian di situ.
Min Seo menggetap bibir. Air mata yang jatuh ke pipi dilap. Dia ingin menjerit memanggil Kim Bum namun mulutnya enggan terbuka.
Maafkan aku…Hanya itu yang mampu dia jeritkan di dalam hati.

0 under spell:

 

Snow_Queen Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review