Wednesday, April 14, 2010

Be With You 14

Posted by Snow_Queen at 11:30 PM

   Mereka berlima mencuba sepasang demi sepasang baju dan kasut yang ada. Oleh kerana terlalu teruja mencuba setiap pasang baju mereka tidak sedar senja sudah menjelma.
“Mine aku nak tanya sikit” Violet senyum sambil memabantu Jamine.
“shoot” Jasmine meletakkan tiara di atas kepalanya.
“errr apa kuasa korang ek. Aku teringin nak tahu”
“kuasa aku adalah shadow power. Dengan kuasa ni aku boleh mengawal setiap bayang-ayang yang ada di atas muka bumi ni untuk menjadi orang suruhan aku. Mint ada kuasa disguise mean dia boleh menyamar menjadi sesiapa sahaja dan dia juga boleh meniru kuasa orang tu setelah dia menyamar menjadi orang berkenaan dan Lilith ada kuasa mengubah apa sahaja barangan yang di pegangnya menjadi bom” Jasmine menjelaskan.
“oh..Onew, Minho dan yang lain-lain kuasa mereka apa pula?” Violet tanya lagi. Baru sahaja Jasmine nak menjawab telefon bimbitnya berbunyi.
“hel..llo” Jasmine menjawab. Raut wajahnya sedikit muram.
“okay” dan dia meletakkan kembali telefon bimbitnya.
“guys..dorang dah bising kita tak balik lagi. Kalau dah ada yang berkenan ambil sahaja la” Jasmine mengarah.
“ala..nak berseronok sikit pun tak boleh” Mint mencebik. Mereka semua memilih baju masing-masing dan meletakkan di atas kaunter.
“aaahhh” salah seorang pekerja di kedai tu menjerit. dia mengambil penyapu dan cuba hendak memukul benda berwarna kuning di atas lantai.
“stop” Clover menahan batang penyapu tu. Dia melihat haiwan kecil berkenaan menutup mukanya.
“aish..comelnya..” Clover mengangkat haiwan berkenaan dan mengusap lembut. Haiwan berkenaan membuka matanya. Dia masih lagi takut-takut dengan Clover.
“cik..lebih baik bunuh sahaja” pekerja tadi cuba nak ambil haiwan berkenaan.
“kenapa?” Clover buat muka pelik.
“errr nampak je comel tapi dia suka gigit orang. Lagipun rwet ni adalah spesis haiwan liar.” pekerja berkenaan memberitahu.
“oh..betul ke awak suka gigit orang?” Clover bertanya. Segera haiwan berkenaan menggelengkan kepalanya.
“wah dia faham bahasa kita la” Clover teruja. Violet menghampiri dan mengusap bulu haiwan berkenaan.
“Jasmine…boleh bela tak?” Clover minta izin.
“errr boleh je tapi kau tanggung sendiri la kebersihan dan makanan dia” Jasmine tarik senyum nipis.
“mulai sekarang aku panggil kau..ermm ape ek..key la..hehehe” Clover sengih jahat. dan key hanya memandang tuan barunya dengan pandangan yang pelik.

“kenapa korang lambat?” Onew menyelar. Yang lain-lain memandang onew dengan pandangan yang pelik.
“korang siap apa yang patut. Kita akan berkahwin malam ni juga..” Onew beredar.
“APA???”

2 under spell:

epy elina said...

hohohoho...
kawen mlm ni...
x sbr mcm mna clover mngn key...
bila la cnta antra mrka brputik ni...
best2x...

dya ?anna ?anis ? said...

yeah !
nk lagi ... !
best2 ..

 

Snow_Queen Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review